Pagina's

3 november 2013

Beurs Apeldoorn

Terwijl ik met mijn nieuwe fototoestel zat te "spelen", besefte ik dat ik nog geen foto's had gemaakt van mijn aankopen op de Poppenhuisbeurs in Apeldoorn, waar ik vorige week zondag ben geweest. Zoals altijd volop genoten van al het moois dat uitgestald was, ideeën opgedaan, gekletst met bekenden en, naast wat "saai" materiaal, een paar leuke dingen gekocht.

Bij Le Mini di Pierluigi uit Italië deze heel fijntjes uitgevoerde miniaturen, het is van metaal en niet gelaserd, maar van zijn uitleg hoe het dan wel gemaakt was snapte ik om eerlijk te zijn niets, hij ontwerpt het zelf en toen vertelde hij iets over printplaatjes voor computers (???). Nou ja, het is gewoon heel mooi ;-) :




En zoals gewoonlijk weer wat aanvullingen op mijn inmiddels behoorlijke verzameling van Elisabeth Causeret uit Frankrijk:

een mooi gecraqueleerde patéschaal
een prachtige Bourgondische pot

Het wijnflesje heb ik bij Art of Mini gekocht en heeft een echte kurk ín de fles:
 
 

10 opmerkingen:

  1. Unas compras estupendas.
    Un abrazo.
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjemig Ineke,
    wat een prachtige aanwinsten heb jij op de beurs bemachtigd!
    Stuk voor stuk juweeltjes!!!
    Jammer dat de uitleg niet te volgen was.....;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig spul zeg, hopenlijk heb je nog ruimte in je poppenhuis.....
    Wat die eerste items betreft, waarschijnlijk is dit met een ets techniek gedaan. Ziet er echt prachtig uit zeg.
    dat is in ieder geval de techniek waarmee bepaalde delen van het koper achter blijven na een behandeling met een soort zuur. Hoe dan ook blijft dit wel een kunstwerk zeg.
    Die kapstok vind ik geniaal, wat een details.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig Ineke :-) Neem je de aanwinsten de 14e ook mee? Kan ik ze beter zien en voelen ;-)
    Lijk de wolf van Roodkapje wel LOL

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Qualiteit is eraan af te zien, prachtig!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gracias Yolanda :-)
    Leuk hè Wil? Er is zoveel moois te zien daar! Haha, dat Italiaanse engels kon ik echt niet volgen ;-)
    Remco, het wordt krapjes :-D Het zou goed kunnen dat hij het met die methode heeft gemaakt, volgende keer zal ik het nog eens vragen, maar het blijven mooie miniaturen!
    Ja Hanny, jij mag voelen de 14e ;-)
    Ik ben er ook heel erg blij mee Marijke! Ben jij al eens op een beurs geweest? Is echt de moeite waard, al is het maar om ideeën op te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, these items are Wonderful Ineke! I love every thing that you collected. The craftsmanship is Incredible and I know that each and every piece will continue to bring you MUCH Pleasure!

    elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke aankopen heb je gedaan
    Ineke ( oké het is al een maand geleden dat je dit blog plaatse) Beter laat dan nooit toch?

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen