Pagina's

13 april 2014

Badkamer

Omdat ik bij de bouw van mijn poppenhuis geen badkamer had ingetekend maar het achteraf toch wel leuk vond om een "natte ruimte" in te richten, heb ik in de hal een muurtje geplaatst en is er zo toch een kleine badkamer ontstaan. De tegeltjes heb ik een paar jaar geleden van fimo gemaakt en nu ben ik begonnen met de inrichting.
Dus weer van alles gemaakt:
een tafeltje voor de wasbak, een spiegeltje ingelijst en voor het prachtige wasrekje van Remco wilde ik graag een mooi plekje. In het echt heb ik nog nooit zoiets gezien, maar in 1:12 mag alles, dus met een beetje prutsen heb ik nu toch een wandrekje voor de was. Natuurlijk mochten de knijpers niet ontbreken, wat een gepiel was dat om die te maken!
In plaats van het smeerkaasbakje ;-) moet er nog een echt bad komen, maar tot nu toe heb ik nog geen bad naar mijn zin gevonden. Ook een hangtoilet heb ik nog niet kunnen ontdekken, maar goed.....de wc-borstel staat klaar, die heb ik ooit als Knutsel van de Maand gemaakt :-)
Nu nog een beetje verder "aankleden" en dan is er zo maar weer een ruimte af!






 
 
 

16 opmerkingen:

  1. Wat gaaf is dit zeg, ik voel me haast bezwaard dat ik je opzadel met de knijper klus, maar wat heb je het weer prachtig gemaakt allemaal! Als ik nog eens wat voor je in elkaar moet solderen dan geef je maar een gil, want ik vind het toch wel zo leuk om tussen jou pracht en praal te staan.

    Echt grote klasse, in een kleine schaal!!!
    En daarom van mij een groot compliment!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love your bathroom, the tiles of the floor and the wall are perfect and they make the room very light. The washbasin is great.
    Geneviève

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankjewel Remco! Je hoeft je niet bezwaard te voelen hoor, ik vond het wel een leuk werkje ;-) En ik zal je aanbod zeker onthouden, want zó fijntjes solderen vind ik dus een gave :-)

    Thank you for your kind words Geneviève!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er prachtig uit, Ineke. En ik vind je idee voor een wasrekje super, ook voor 1op1.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé,......Ineke wat heb je een mooie badkamer gemaakt. En al die tegeltjes wat een werk.
    En het rekje voor je wasrek vind ik te gek. De knijpers die je hebt gemaakt zijn heel mooi,..... maar die knijpers en de wasmachine !!?? LOL

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha Marie-Louise, die is goed! Meestal is het andersom, dan "vertalen" we 1:1 naar 1:12 ;-)
    Clari, deze ouderwetse knijpers zie je gelukkig ook weer in de winkels liggen en aan hedendaagse knijpers maken waag ik mij maar niet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ineke wat een mooie badkamer..knap hoor die tegeltjes van Fimo en ze zitten er zo mooi strak in. Ja dat wasrekje van Remco is een kunstwerkje( solderen is toch een vakmanschap in 1:12). maar jij heb je gouden handjes ook laten zien met je knijpertjes...goed gelukt en vast met veel geduld gedaan.

    Groetjes Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Una verdadera maravilla, me encanta es perfecto. La combinación de colores es preciosa.
    Un abrazo.
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ineke.. je laat me elke keer weer met open mond staan. Prachtig! En die knijpertjes! Had je wel even willen zien pielen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dankjulliewel :-) Was best leuk hoor Hanny dat gepiel, en ik ben héél geduldig!
    Muchas gracias Yolanda!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat maak jij toch allemaal mooie dingen!! Via via kwam ik weer eens op je blog en zag daar b.v. prachtige rozen, geweldige knijpertjes en kreeg gelijk weer inspiratie voor een nieuw tapijt.
    Badkamer lijkt me heel comfortabel en dat smeerkaasbakje is geweldig!!!

    Groeten van Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dankjewel Paula! Gelukkig kwam ik geen bekenden tegen toen ik het bakje aan het opmeten was in de supermarkt! Je zal maar betrapt worden met de rolmaat tussen de kazen :-) Ik ben aan het bijlezen na ons weekje vakantie en ik zag jouw blog ook voorbij komen, dus ik ga straks weer eens even neuzen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. prachtig werk lever je, mijn compliment.

    groetjes Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dankjewel Willy! Ik kan wel zeggen "insgelijks", want ik kijk steeds met veel plezier naar jouw leuke Sint-cadeautjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goed zeg wat je allemaal voor elkaar krijgt.
    Ik heb sinds kort ook een blog ,misschien vind je het leuk om een kijkje te nemen.
    Mag ik jou blog vermelden onder mijnlink dat ik je volg

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dankjewel Ria, wat is het adres van jouw blog? Natuurlijk mag je mijn blog vermelden.

    BeantwoordenVerwijderen